Anglicy nigdy w historii nie wywalczyli mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Na drodze stawało wiele czynników. Zdecydowanie zbyt często były to rzuty karne. Teraz Synowie Albionu chcą uniknąć powtórki z rozrywki. Według "The Telegraph" po każdym treningu ćwiczą wykonywanie "jedenastek" w warunkach meczowych.
Historia dotycząca rzutów karnych sięga Euro 1996. Anglicy grali wówczas u siebie i mieli gigantyczne nadzieje na wywalczenie trofeum. W półfinale zremisowali jednak z Niemcami (1:1). Doszło do "jedenastek", a w szóstej serii swojej próby nie wykorzystał Gareth Southgate – obecny selekcjoner reprezentacji.
Ta porażka zapoczątkowała serię, która niczym klątwa ciągnęła się za Synami Albionu. Już dwa lata później po rzutach karnych pożegnali się z mundialem (w 1/8 finału przegrali z Argentyną), w Euro 2004 oraz na mundialu 2006 w ćwierćfinale właśnie w taki sposób przegrywali z Portugalczykami. Podczas Euro 2012 skuteczniejsi od Anglików w strzałach z jedenastego metra byli za to Włosi.
Przełamanie przyszło dopiero w 2018 roku – w trakcie mundialu, gdy w 1/8 finału Wyspiarze zdołali pokonać w rzutach karnych Kolumbię.
Southgate doskonale wie, jak boli odpadnięcie z turnieju po ekscytującym, zremisowanym meczu. Dlatego uczula piłkarzy. Według "The Telegraph" jego zespół regularnie trenuje rzuty karne. Co więcej – robi to dokładnie w taki sposób, w wykonuje się je po zremisowanym meczu, gdy jeden zawodnik idzie z piłką w pole karne, a reszta czeka na środku.
Reprezentacja Anglii podobno po niemal każdych zajęciach trenuje rzuty karne. Co ciekawe często robią to w warunkach meczowych, czyli stoją grupą na środku boiska i pojedynczo podchodzą do jedenastek.
— Maciej Łuczak (@maciejluczak) June 25, 2021
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.